0
اعلانات
هیچ اعلانی یافت نشد.1403-02-08 01:08
حذف اعلانات
ایکس باکس گیم پس چیست؟ خبر

ایکس باکس گیم پس چیست؟

انتشار: 29 اردیبهشت 1401

ایکس باکس گیم پس چیست؟

در این مقاله با پاسخ به یک سوال مهم یعنی ایکس باکس گیم پس چیست؟ تمام علامت های سوال موجود در ذهن مخاطبان را پاسخ خواهیم داد و با ویژگی های این سرویس فوق محبوب آشنا میشویم.

ایکس باکس گیم پس را به جرات می توان یکی از انقلابی ترین سرویسهای سالهای اخیر دانست. زمانی که ایکس باکس گیم پس برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ توسط مایکروسافت به ریاست بخش سرگرمی مایکروسافت یعنی فیل اسپنسر معرفی شد هیچکس فکر نمیکرد که این سرویس بتواند آینده بازی های ویدئویی را برای همیشه تغییر دهد. ایکس باکس گیم پس در زمان عرضه با الگوبرداری از سرویس‌های استریم نتفلیکس و اسپاتیفای  سرویس های اشتراکی برای تماشای فیلم ها و استریم موسیقی بودند توانست توجه بسیاری از بازی بازان را به خود جلب کرده و با ارائه قیمت بسیار مناسب در کنار عناوین درخشان و بازی های روزجای خود را در این صنعت به دست آورد.

زمانی که فیل اسپنسر مدیریت بخش سرگرمی های مایکروسافت را بر عهده گرفت وضعیت کنسول ایکس باکس در دوران خوبی نبود و می دانست که باید با ایجاد تغییراتی توجه دوباره بازیکنان را به خود جلب کند و به تعداد بازیکنان این کنسول  اضافه کند. به جرأت فیل اسپنسر را میتوان به عنوان یکی از عوامل موفقیت های اخیر مایکروسافت در ارتباط با Xbox دانست چرا که با ارائه طرح های جدید و گاها دارای ریسک بالا توانست این بخش محبوب را در دنیا معرفی کند و کمپانی مایکروسافت را دوباره به اوج تاریخی خود نزدیک کند.

ویژگی Xbox Game Pass

سرویس اشتراکی گیم پس  دارای ویژگی هایی بود که در آن سال ها مشابه آن یا وجود نداشت و یا به قدرت گیم پس نبود این یعنی ایکس باکس گیم پس پس از معرفی و عرضه یک استاندارد جدید را به جهانیان و عاشقان دنیای بازی ها ارائه داد. رسالة ایکس باکس گیم پس همیشه یک چیز بود کمتر پرداخت کنید و بیشتر بازی کنیدو مایکروسافت به خوبی توانست با در پیش گرفتن این هدف سرویسی را معرفی و عرضه کند که در کنار قیمت بسیار پایین کیفیت بسیار بالایی را از نظر محتوا و عناوین موجود در سرویس ارائه دهد.

عرضه گیم پس فقط شروع ماجرا بود و مایکروسافت و فیل اسپنسر با داشتن استراتژی طولانی مدت بر این باور بودند که می توانند با ارائه بازی های روز مایکروسافت و دیگر شرکت ها مخاطبان را بیش از پیش جذب خود کنند و مشترکین فعلی را کاملا راضی و دل گرم نگه دارند. ایکس باکس گیم پس در زمان عرضه با بازی هایی چون Gears of War و Forza Horizon 4 که از بازی های محبوب آن زمان بود منتشر شد و در ادامه با اضافه شدن بازی تراز اولی چون Sea of Thieves بیش از پیش توجه بازیکنان به این سرویس جلب شد. در زمان عرضه این بازی بر روی سرویس ایکس باکس گیم پس حجم بسیاری از بازیکنان توسط این سرویس وارد بازی شده و تعداد کمی از دیسک های فیزیکی این بازی فروخته شد که فیل اسپنسر استقبال بازیکنان از این سرویس و بازی را یک برد برای خود حساب کرد و همانطور هم بود.

 

ویژگی های Xbox Game Pass Ultimate

خبرهای خوب برای مالکین سرویس ایکس باکس گیم پس تمامی نداشت و برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ در یکی از کنفرانس های این شرکت خبر عرضه ایکس باکس گیم پس آلتیمیت به مخاطبان داده شد که در این سرویس همزمان هم اکس باکس لایو گلد گنجانده شده بود و هم برای نخستین بار گیم پس در راه PC بود. یک تغییر بزرگ در راه بود و آن اضافه شدن اشتراک Xbox Live Gold به سرویس گیم پس بود که بازیکنان فعلی کنسول های ایکس باکس را بسیار خوشحال کرد. از آن زمان به جرات می توان از محبوب‌ترین ویژگی‌های سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس را ایکس باکس لایو گلد که یکی از ملزومات اجرای بازی ها به صورت آنلاین در کنسول های ایکس باکس است دانست . پیش از عرضه ایکس باکس گیم پس بازیکنانی که تمایل داشتند به بخش آنلاین بازی ها دسترسی پیدا کند می بایست از سرویس ایکس باکس لایو گلد خریداری و استفاده کنند که بعد ها با انتشار ایکس باکس گیم پس نیاز به خرید جداگانه این سرویس به صورت کامل رفع شد.

این یعنی تمام ویژگی هایی که پیشتر در اختیار مالکین کنسول های Xbox بود در راه پلتفرم ویندوز قرار گرفت.  مایکروسافت به خوبی در طی زمانی که سرویس ایکس باکس گیم پس در کنسول های خود فعال بود نیازهای بازیکنان را رصد کرده و با ارائه اصلاحات گسترده همه آن ویژگی های فوق العاده را راهی پلتفرم ویندوز کرد.

ویژگی های PC GAME PASS

در این سال برای اولین بار اصطلاح PC GAME PASS به جهانیان و مخاطبان کنسول های ایکس باکس و پلتفرم ویندوز معرفی شد.پی سی گیم پس همان سرویس ایکس باکس گیم پس از است که علاوه بر داشتن تمام ویژگی های یاد شده در این سرویس اشتراکی دسترسی کامل به آن من جمله بازی های منتشر شده بر روی این سرویس بر روی پلتفرم ویندوز مهیا شد.

ارائه سرویس Xbox Live Gold و PC GAME PASS بر روی سرویس آلتیمیت پایان ماجرا نبود و در سال ۲۰۲۰ برای نخستین بار سرویس xCloud معرفی شد که این امکان را به بازیکنان می دهد بازی های موجود بر روی کنسول های ایکس باکس و پی سی را بر روی موبایل های اندرویدی از طریق کلود گیمینگ استریم  کرده و بر روی این دستگاه ها به بازی بپردازند. این یعنی حالا علاوه بر کنسول ایکس باکس و pc بازیکنان می‌توانند عناوین موجود در سرویس ایکس باکس گیم پس را بر روی موبایل های اندرویدی خود نیز بازی کنند.

بازی های Xbox Game Pass

تا زمان نگارش این مقاله سرویس ایکس باکس گیم پس دارای بیش از ۳۰۰ عنوان قابل بازی می باشد که برخی از محبوب ترین بازی های  موجود در این سرویس را می‌توان عناوین زیر در دانست:

Forza Horizon 4

Forza Horizon 5

Halo Infinite

Sea of Thives

NBA 2K22

Minecraft

Rainbow Six Siege

FIFA 21

Ark Survivor Evolved

Mortal Kombat 11

Star Wars Battlefront 1 & 2

آینده Xbox Game Pass

خبر ها برای ایکس باکس گیم پس تمامی نداشت و در انتهای تابستان سال ۲۰۲۰ خبر انتشار سرویس اشتراکی EA Play بر روی این سرویس منتشر شد این یعنی تمام بازی هایی که پیشتر در سرویس اشتراکی شرکت EA  وجود داشت حالا نیز در راه ایکس باکس گیم پس بود که علاوه بر دارندگان کنسول های ایکس باکس پی سی پلیر ها هم می توانستم به این بازی ها دسترسی پیدا کنند. از بازی های محبوب اضافه شده به سرویس گیم پس از طریق EA Play  سری بازی های بتلفیلد و فیفا بود.

مایکروسافت قصد ندارد به اینجا متوقف شود و حالا در آخرین خبرها منتشر شده که سرویس اشتراکی یوبیسافت پلاس هم در راه ایکس باکس گیم پس است و بازیکنان این امکان را خواهند داشت بسیاری از عناوین بسیار محبوب و جدید شرکت یوبی سافت را بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی در کنار دیگر بازی های ایکس باکس گیم پس داشته باشه و آنها را تجربه کنند. از بازی هایی که قرار است از طریق این سرویس ایکس باکس گیم پس اضافه شود سری بازی های فارکرای و اساسین کرید می باشد.

 

خرید اشتراک Xbox Game Pass

اشتراک ایکس باکس گیم پس در فروشگاه رسمی آن از ماهانه 9.9 دلار قیمت گذاری شده و تا مدت ۱۲ ماه قابل سفارش میباشد. با توجه به اینکه این قیمت با وجود آنکه با توجه به محتوای که ارائه می دهد نظر کاربران جهانی بسیار پایین و مناسب است اما برای ایرانیان با توجه به قیمت ارز ها همچنان مبلغ بالایی به حساب می آید. فروشگاه دیجی کی این امکان را دارند کتاب مانند دیگر محصولات موجود بر روی وبسایت فروشگاه با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت خدمات خرید و ارائه اشتراک گیم پس را به کاربران ایرانی ارائه دهد. شما می توانید از فروشگاه دی جی کی با پایین ترین قیمت امکان پذیر اشتراک گیم پس را در بازه های ۱تا ۱۲ ماهه بر اساس نیاز خود انتخاب کرده و در کوتاهترین زمان و با گارانتی تا پایان زمان اشتراک خریداری کرده و دریافت کنید. برای دیدن قیمت ها و مقایسه سرویس ها میتوانید از طریق لینک زیر اشتراک خود را همین حالا ثبت سفارش کنید و به سرعت تحویل بگیرید.

خرید اشتراک Xbox Game Pass