0
اعلانات
هیچ اعلانی یافت نشد.1403-02-09 04:08
حذف اعلانات
حذف کامل ریجن ترکیه و آرژانتین از استیم! خبر

حذف کامل ریجن ترکیه و آرژانتین از استیم!

انتشار: 5 آبان 1402

پایان ارزانی در استیم؟

همین چند روز گذشته بود که این خبر به صورت ناگهانی توسط استیم در قالب یک نوار زرد رنگ کوچک در نخستین صفحه استور اعلام شد و باعث شوک در میان کاربران این پلتفرم محبوب شد. این خبر شاید بعد از کاربران بومی کشور های ترکیه و آرژانتین که تاثیر اصلی روی آنهاست؛ برای کاربران ایرانی بسیار بدتر باشد. گیمر ایرانی همیشه مظلوم واقع شده است. چه از نظر دسترسی آسان و آزاد به بازی ها و چه حتی در بحث خرید که حداقل مسئله در دنیاست.

قیمت افسارگسیخته ارز همواره عامل اصلی افزایش قیمت بازی ها در چند سال اخیر بوده تا جایی که بازی های جدید زیر چند میلیون تومان نیستند و این اعداد و ارقام برای بسیار اقتصادی نیست و لذت تجربه بازی ها به همین سادگی از گیمر ایرانی گرفته میشود. از این جهت ریجن های ارزانتر مانند ترکیه و آرژانتین در سال های اخیر شانس بیشتری برای خرید را به کاربران ایرانی می‌داد تا بتوانند به مانند تمام کاربران دنیا به بازی مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنند اما گویا این قضیه در حال اتمام است…

استیم در اطلاعیه خود اعلام کرده که از تاریخ 29 آبان 1402 ریجن های ترکیه و آرژانتین به طور کامل حذف و شارژ موجود روی اکانت های کاربران و همچنین قیمت گذاری بازی ها براساس دلار آمریکا خواهد بود. به طور دقیقتر باید گفت ریجن ترکیه به ریجن جدید MiddleEast-USD و آرژانتین به LATAM-USD خواهد پیوست. قیمت بازی ها در این دو ریجن کاملا بر اساس تصمیم سازنده بازی ها بوده و قابل پیشبینی نخواهد بود. از نظر تجربی میتوان گفت که به احتمال زیاد بسیاری از بازی ها در این دو ریجن جدید نسبت به ریجن آمزیکا ارزانتر خواهند بود اما از قیمت های تبدیل شده فعلی گرانتر. در هر حال بایستی منتظر تغییرات ماند.

حذف ریجن ترکیه و آرژانتین

سوالات پر تکرار

سوال اصلی‌ای که این روز ذهن هر گیمر ایرانی ای را درگیر کرده و از ما در شبکات مجازی و کامنت ها سوال میشود این است که “ما که اکانت ریجن آرژانتین و ترکیه داریم چه کنیم؟ تغییر ریجن بدیم؟ بازی بخریم قبل تغییر ریجن؟ شارژ حساب هامون چی میشه؟ و …”

در این اطلاعیه قصد داریم به سوالات شما به صورت موردی پاسخ دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

بعد از 29 آبان چه اتفاقی برای اکانت های ریجن آرژانتین و ترکیه می افتد؟

همانطور که در بالا اشاره شد اکانت های ریجن ترکیه به ریجن جدید MENA-USD تبدیل خواهند شد و مبنای قیمتی بازی ها در این ریجن دلار خوهد بود. همین اتقاق برای اکانت های ریجن آرژانتین خواهد افتاد و تبدیل به ریجن LATAM-USD خواهد شد. تمام شارژ موجود در والت اکانت ها به نرخ روز به دلار آمریکا تبدیل خواهد شد و هیچ از دست رفتگی ای از نظر مالی نخواهید داشت.

 

چه اتفاقی برای خرید های ما در این دو ریجن خواهد افتاد؟

هر نوع خریدی که تا قبل از 29 آبان مصادف با 20 نوامبر 2023 انجام داده باشید عینا بعد از اعمال تغییرات توسط استیم در دسترس خواهد بود و نگرانی ای از این بابت وجود ندارد.

 

تا قبل از اعمال تغییرات چه کنیم؟

بی شک اگر برنامه خرید دارید حتما در همین ریجن ها خرید خود را نهایی کنید و بازی های مورد علاقه خود را تهیه کنید. فرصت خرید اندک است و آینده قیمتی بازی ها بعد از اعمال تغییرات و همچنین نحوه خرید آنها نامشخص و در هاله ای از ابهام.

 

تغییر ریجن به ترکیه و آرژانتین انجام دهیم یا خیر؟

اگر قصد خرید بازی دارید و بازی مورد نظر شما در این دو ریجن قیمت مناسبی دارد تا قبل از 25 آبان تغییر ریجن خود را نهایی کنید و بعد از 48 ساعت بازی ها را تهیه کنید. همچنان امکان تغییر ریجن تا قبل از حذف ریجن ها وجود دارد.

 

در حال حاضر اشتراک فعال Dota 2 یا EA Play و سرویس های مشابه فعال دارم در این ریجن ها، چه میشود؟

تا آخرین روز اشتراک، Subscription شما فعال میماند و بعد از اعمال تغییرات ریجنی و قیمتی در استیم، خرید مجدد اشتراک را بر اساس قیمت های جدید بایستی انجام دهید.

 

قیمت آیتم ها در مارکت و همچنین خرید های درون برنامه ای چه میشود؟

تمام قیمت ها بر اساس دلار خواهد بود و درست به مانند استور اصلی استیم بایستی بر مبنا USD خرید انجام دهید.

 

هر اتفاقی که در مورد ریجن ها رقم بخورد، دیجی کی تمام تلاش خود را در راستای پیشنهاد بهترین ریجن با بهترین قیمت به شما گیمر ایرانی خواهد کرد. به امید خبر های بهتر